webinar

MyAssist vzw roept april 2021 uit tot “Maand van de persoonlijk assistent”

 

Met jouw PAB/PVB kan je een persoonlijk assistent via verschillende statuten inzetten. Zo kan je iemand in dienst nemen en werken via een sociaal secretariaat. Je kan kiezen voor een interim kracht. Maar je kan ook assistenten zoeken die je via de deeleconomie een vergoeding geeft of via een vrijwilligersorganisatie

Elk van deze statuten heeft zijn eigen regels, voordelen en nadelen alsook administratie. 

Om jou de mogelijkheid te bieden om al deze opties nader te leren kennen, roept MyAssist vzw de maand april uit tot “maand van de persoonlijk assistent”.

Samen met enkele partners organiseren we een aantal webinar-modules tijdens dewelke onze partner alle aspecten van de regelgeving, mogelijkheden, werkwijze en administratie van het statuut belichten.

Zet de data alvast in jouw agenda en schrijf je in voor één of meerdere webinar-modules!

 

De agenda:

Module 1

8 april 2021 - 14.00 – 16.00u

“Een persoonlijk assistent als werknemer”

 

 

Je krijgt een toelichting over de regelgeving met betrekking tot het in dienst nemen van een persoonlijk assistent via een arbeidsovereenkomst, dan wel takenovereenkomst. De opstart via het sociaal secretariaat wordt toegelicht, alsook de gevolgen voor de budgethouder en de administratie die ermee gepaard gaat.

 

in samenwerking met het sociaal secretariaat   

Securex

 

 

 

Module 2

15 april 2021 – 14.00 – 15.30u

“Een persoonlijk assistent via de deeleconomie - Helpper”

 

 

Je krijgt een toelichting over de regelgeving met betrekking tot het inzetten van een assistent via de deeleconomie. Er wordt ingegaan op de werking van Helpper, zowel bij het inzetten van eigen “bijklussers” als het op zoek gaan naar mogelijke hulp. Tot slot wordt het administratieve luik toegelicht.

 

in samenwerking met het deelplatform   

Helpper

 

 

  

Module 3

20 april 2021 – 14.00 – 15.30u

“Een persoonlijk assistent via de deeleconomie – TRIXXO EXTRA”

 

 

Je krijgt een toelichting over de regelgeving met betrekking tot het inzetten van een assistent via de deeleconomie. Er wordt verder ingegaan op de werking van TRIXXO Extra en de administratie die eraan verbonden is.

 

in samenwerking met het deelplatform 

TRIXXO

 

Module 4

22 april 2021 - 14.00 – 15.30u

“Een persoonlijk assistent als interim”

 

 

Je krijgt een toelichting over de regelgeving met betrekking tot het inzetten van een assistent via een interim bureau. Er wordt verder ingegaan op de werking van Randstad Medical betreffende het zoeken naar een geschikte kandidaat alsook het in dienst nemen, de kostprijs en administratie.

 

in samenwerking met het interimbureau  

Randstad medical

 

Module 5

29 april 2021 – 14.00 – 15.30u

“Een persoonlijk assistent via een vrijwilligersorganisatie”

 

 

Je krijgt een toelichting over de regelgeving met betrekking tot het inzetten van een assistent via een vrijwilligersorganisatie. Er wordt verder ingegaan op de werking van een aantal vrijwilligersorganisaties en de administratie die erbij komt kijken.

 

   

 

Deelname is gratis. De webinars staan open voor elke budgethouder die geïnteresseerd is meer te weten te komen over één of meerdere van de statuten. Je kan je aldus inschrijven voor verschillende, alle of 1 module naar keuze.

Deadlines van inschrijvingen zijn :

  • Maandag 05/04 – deadline inschrijving module 1
  • Maandag 12/04- deadline inschrijving module 2 en 3
  • Maandag 19/04 – deadline inschrijving module 4
  • Maandag 26/04 – deadline inschrijving module 5

 

Inschrijven kan via mail info@MyAssist.be (geef de modules door die je wenst te volgen alsook jouw naam en voornaam en e-mailadres via het welke je het webinar wenst te volgen) of  via de online inschrijvingsmodule.

 

De webinars worden via Microsoft Teams georganiseerd. U krijgt telkens een dag voor de desbetreffende module een email met daarin uw uitnodiging tot deelname.